כל המידע החיובי על שליחויות בארץ ובעולם

plane

מסמכים, חבילות, חפצים, בגדים, רהיטים ועוד – כיום ניתן לשלוח הכל, בכל גודל ומשקל, לכל מקום, ובזמן קצר ודי מיידי. אז מה בעצם אנחנו יודעים על חברות השליחויות השונות?

בעידן מתקדם טכנולוגית, עולם השליחויות עבר מהפך לא קטן. אם בעבר שימשו השליחויות לצורכי העברת מסמכים חשובים בין חברות, מכתבים, או מתנות לקרובים שלנו שגרים רחוק, הרי שכיום ניתן לומר בפה מלא כי כמעט כולנו משתמשים בשירות המשלוחים והשליחויות בצורה כזו או אחרת.

האינטרנט פרץ גבולות ואפשר חיבור מיידי לכל מקום ברחבי הגלובוס בלחיצת כפתור. מכאן, היה זה רק עניין של זמן עד שהשערים ייפתחו ואנו נוכל לקבל או לשלוח כל מה שעולה בדעתנו לכל מקום בארץ ובעולם. היום, כולנו מחפשים את הכאן ועכשיו, את הדרך המהירה ביותר לממש את הצרכים שלנו, והשליחויות עושות את העבודה עבורנו באופן יעיל ומהיר במיוחד.חבילות לחו"ל

בישראל פועלות מגוון חברות שליחויות אשר מספקות שירותי משלוחים לכל מקום בארץ, ואף למספר מקומות בעולם. בניגוד למה שהיה לפני כמה שנים, היום הדגש העיקרי שמעסיק את החברות השונות הוא המהירות. כל חברה מעוניינת לספק את שירותי המשלוחים המהירים ביותר, על מנת שאנחנו, הלקוחות ניהיה מסופקים ולא נאלץ להמתין זמן רב בעולם שבו הכל קורה מהר.

עם זאת, ישנם מספר פרמטרים חשובים שחשוב לדעת לפני שמבצעים או שליחות מסוימת או בעת בחירת חברת שליחויות אמינה, טובה, ובמחירים אשר יתאימו לכל כיס.

אזורי משלוח 

כי אם לא נבדוק לא נדע. לא כל חברת שליחויות מבצעת משלוחים לכל מקום, אלא לאזורים שונים. לכן, על מנת להיות בטוחים כי המשלוח שלכם יגיע ליעדו המדויק, רצוי ומומלץ לבדוק בעיון רב את אזורי המשלוח השונים של החברות השונות. בין אם מדובר במשלוחים פנים ארציים או במשלוחים בינלאומיים. עם זאת ישנן חברות המתמחות במגוון רב של אזורי משלוח, ולה קשרים עם ספקים רבים בארץ ובעולם. כך למשל, חברת דואר ישראל אשר דרכה ניתן לבצע שליחויות לכל מקום ברחבי הארץ, וליעדים רבים מרכזיים בעולם, תוך שמירה על אמינות גבוהה מכורח הנציגויות הרבות שקיימות ברחבי העולם. בנוסף, דואר ישראל מעניקה הטבות רבות למשתמשים בשירות השליחויות העולמי, מה שללא ספק הופך את כל מלאכת השליחות עבורנו הרבה יותר קלה ופשוטה.

שליחויות ספיישל

כולנו לעיתים נתקלים בבלתמ"ים – סיטואציות או מקרים לא מתוכנים, שבהם כורח המצב מצריך מאיתנו לבצע את השליחות באופן מיידי, או בקיצור: לבצע שליחות דחופה. לעיתים אנו זקוקים להעברה של חבילות לחו"ל, חבילות גדולות מימדים, שאין לנו דרך להעבירה בעצמנו, או לחילופין אנו זקוקים לשליחות ליעד לא הכי סימפטי או קונבנציונלי. לכל אחד מאיתנו צרכים שונים, ועל חברות השליחויות השונות לקחת זאת בחשבון, ומכאן, כאשר אנו נמצאים במקרה כזה, עלינו לוודא כי אכן החברה שאנו מעוניינים בה מבצעת משלוחים מסוג זה.

מרכז מיון חבילות חו"ל
מרכז מיון חבילות לחו"ל

המלצות ממכרים

כי אין כמו המלצה מפה לאוזן. האנשים שאנחנו סומכים עליהם, וודאי יספקו לנו את המלצה הטובה ביותר, שמגיעה מתוך הניסיון האישי שלהם. על כן, מומלץ לחפש המלצות על חברות שליחויות ממכרים, חברים, משפחה או אפילו מביקורות אמינות באתרי האינטרנט השונים. כמו כן, מומלץ תמיד לוודא את וותק החברה, את ההתמחות שלה ובכך לנסות ולהעמיד את איכותה.

כמה זה עולה לי?

אין ספק כי מחיר הוא פרמטר בעל חשיבות גבוהה ביותר. לרוב נחפש את המחיר הזול ביותר, אך במקרה של חברות שליחויות לא תמיד המחיר הנמוך מעיד על טיבה של החברה. לפעמים, עדיף לחפש חברה אמינה, איכותית, וטובה עם מחיר ממוצע, מאשר להתפשר על חברה זולה במיוחד ולקחת את הסיכון בהגעת המשלוח שלכם אל היעד. כמו כן, מחיר השליחות הינו דינאמי ותלוי במספר גורמים כמו מרחק גאוגרפי, גודל ומשקל החבילה, דחיפות המשלוח ודרך שליחתו.

 זמני הגעת המשלוחים ואחריות החברה

 על מנת להיות בטוחים ושקטים בנוגע להגעת המשלוח שלנו, חשוב לוודא כי אנו בוחרים בחברת שליחויות אשר לוקחת אחריות על לקוחותיה על כל תקלה שלא תבוא: בין אם המשלוח התעכב, נאבד בדרך, או חס וחלילה קרה לו משהו. אסור לנו לשכוח כי אנו מפקידים את המוצר או החפץ שאנו שולחים בידיים של חברה חיצונית, כך שסביר שנרצה לדעת כי מדובר בחברה אחראית בה נקבל עזרה במקרה של תקלה. כך, חברת שליחויות עם שירות לקוחות יעיל, מקשיב וזמין תעשה את העבודה ותגרום לנו להיות בטוחים כי יש עם מי לדבר ויש מי שדואג לנו. כמו כן, מומלץ לבדוק את רישיון העסק של החברה.

 בנוסף, חשוב לוודא בעת שליחת החבילה את זמן ההגעה המשוער שלה על מנת לא להיות מופתעים ברגע האחרון, וכי יש באפשרותנו לעקוב אחר החבילה שלנו בזמן אמת ולראות בכל רגע נתון באיזו תחנה היא נמצאת.

משולחי חבילות
מעקב אחר המשלוחים ישפר את החוויה

דרך העברת המשלוח

במידה ואנו מבצעים שליחות בארץ, כמובן שהדרך האולטימטיבית להעברה היא באופן יבשתי, אך כשמדובר בשליחות למדינות שונות בעולם הרי שהאפשרויות העומדות בפנינו הן משלוח ימי או יבשתי. הדרך המומלצת ביותר לביצוע משלוחים בעולם היא תובלה אווירית. מדובר באופציה המהירה ביותר, אך עם זאת נחשבת כיקרה יחסית. על כן, במידה ואינכם זקוקים למשלוח באופן דחוף, האופציה המומלצת היא באמצעות תובלה יבשתית.

 

מושגים שכדאי לדעת בעת ביצוע שליחות 

שטר מטען – הסכם המתייחס לאחסון החבילות או המוצרים בדרכם אל היעד. הסכם זה מתבצע בין בעל  הסחורה לבין המוביל האווירי.

פקודת מסירה – המשלוח שלנו עובר תחנות רבות בדרך, על מנת לשמור על סדר וארגון, מנפיקים טופס פקודת מסירה המאשר כי המטען נקלט בחברת השליחויות ומועבר לחברת התעופה. הטופס עובר בתחנות נוספות עד שמגיע המשלוח ליעדו.

התרה – טופס המאשר את שחרור החבילה מפיקוח המכס.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top